Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : Classification : Ouvrages généraux sur l'histoire et épistémologie des mathématiques, de l'informatique, et de leur enseignement. Ouvrages généraux sur la philosophie des mathématiques. Actes de Colloques, recueils d'articles.
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

135 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. September 19-22, 2017, at Utrecht University, the Netherlands.Ressource en ligne
22019 Au fil des maths. N° 532. p. 94-95. Anniversaires.
32019 Au fil des maths. N° 531. p. 85-86. Anniversaires.
42019 Au fil des maths. N° 532. p. 94-95. Anniversaires.
52019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Evelyne Barbin, entre épistémologie, histoire et enseignement. p. 221-240.
62019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Liste des publications et des travaux d'Evelyne Barbin, en juillet 2017. p. 241-256.
72019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement.
82019 Les Cahiers Clairaut. N° 167. p. 34-36. Les cadrans solaires : principe (2).
92019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Le jeu des quinze croyants et des quinze infidèles : variations sur la violence. p. 19-46.Ressource en ligne
102019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques.
112019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. L'exponentielle, entre jeu mathématique et vision du monde. p. 47-60.
122019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Philosophical and didactic practice in the universe of fractions: Trace and icon. p. 143-153.
132019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8.Ressource en ligne
142019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Different facets of pre-service teachers’ beliefs on the history of mathematics. p. 155-175.
152019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Hermeneutics, and the question of "How is science possible?" p. 3-21.
162019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. On mathematical reasoning. p. 131-141.
172019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Mathematics and experiment: How to calculate areas without formulas? p. 227-243.
182019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The contribution of the Chinese abacus to the development of the number sense p. 251-271.
192019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. HPM lesson study in the context of an HPM learning community: A case study in Chinese senior high school. p. 177-189.
202019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The bicylinder or birdcage or móuhéfāng gài: Combining a cultural approach with many other goals of mathematics education. p. 273-285.