Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : Classification : Activités pour la classe liées à l'histoire des mathématiques et de l'informatique.
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

680 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 Au fil des maths. N° 531. p. 89-95. Les équerres d'Arenas.
22019 Au fil des maths. N° 534. p. 4-6. L'histoire des mathématiques dans les nouveaux programmes de lycée général.
32019 Au fil des maths. N° 534. p. 75-78. Jeux de boules.
42019 Au fil des maths. N° 531. p. 62-65. Du bon usage de l'algèbre en histoire du calcul.
52019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Reflections on the Origins of the International Study Group on the History and Pedagogy of Mathematics ; its early development and other liaisons with French Colleagues. p. 31-47.
62019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Autour de la métrologie historique et de ses prolongements. L'IREM de Rouen et ses apports à l'histoire universitaire. p. 103-117.
72019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Creating inquiry-reflective learning environments in mathematics through history and original sources. p. 13-29.
82019 Faire des mathématiques avec l'histoire au lycée.
92019 Les Cahiers Clairaut. N° 165. p. 27-29. Un ballon-sonde envoyé à 26000 m pour mesurer la température de l’atmosphère.
102019 Mathématice. N° 66. Les histoires de Bernard Ycart.Ressource en ligne
112019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Entre histoire et mathématiques : variations pédagogiques autour des problèmes d’Alcuin. p. 205-223.
122019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Récréations mathématiques et algorithmique dans le Liber Abaci de Fibonacci (XIIIème siècle). p. 225-252.
132019 Petit x. N° 110-111. p. 129-130. Activité - Le problème des 100 volatiles.
142019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Using French websites to find useful online material to integrate the history and epistemology of mathematics into our teaching p. 245-249.
152019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Epistemological beliefs about mathematics - Challenges and chances for mathematical learning: Back to the future. p. 195-203.
162019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The contribution of the Chinese abacus to the development of the number sense p. 251-271.
172019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. History, epistemology and teaching mathematics: A challenging partnership? p. 205-220.
182019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Tschirnhaus’ transformation: mathematical proof, history and CAS. p. 319-330.
192019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. HPM lesson study in the context of an HPM learning community: A case study in Chinese senior high school. p. 177-189.
202019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Developing geometric proportional thinking to 6th grade students with the use of a historical instrument of Errard de Bar le Duc. p. 303-314.