Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : Classification : Activités pour la classe liées à l'histoire des mathématiques et de l'informatique.
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

806 fiches trouvées Début Précédent Réponses 21 à 40 Suivant Fin

212019 Faire des mathématiques avec l'histoire au lycée.
222019 Les Cahiers Clairaut. N° 165. p. 27-29. Un ballon-sonde envoyé à 26000 m pour mesurer la température de l’atmosphère.
232019 Losanges. N° 45. p. 25-29. Des problèmes inspirés du livre "Les mathématiques et le réel".
242019 Mathématice. N° 66. Les histoires de Bernard Ycart.Ressource en ligne
252019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Entre histoire et mathématiques : variations pédagogiques autour des problèmes d’Alcuin. p. 205-223.
262019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Récréations mathématiques et algorithmique dans le Liber Abaci de Fibonacci (XIIIème siècle). p. 225-252.
272019 Petit x. N° 110-111. p. 129-130. Activité - Le problème des 100 volatiles.
282019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Borel's approach to mathematics, probability and citizenship. p. 585-599.Ressource en ligne
292019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Potential for collaboration between history and mathematics teachers: An investigation and framework based on a text by Abu’l-Wafa' Buzj'ani. p. 575-583.Ressource en ligne
302019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. 17th century fortification and geometry: A military and mathematical revolution. p. 531-544.Ressource en ligne
312019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Nothing left to be desired: The naming of complex numbers. p. 609-618.Ressource en ligne
322019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The geometry of the Dambusters: A cross-curricular approach using history in the mathematics classroom with students and teachers. p. 545-556.Ressource en ligne
332019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Discovering neglected synthetic geometry on social networks: Learning maths as in the historical Italian academies. p. 561-573.Ressource en ligne
342019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The Norse Treatise Algorismus preserved in Manuscript GKS 1812 4to. p. 841-858.Ressource en ligne
352019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. A Cambridge Correspondence Class in arithmetic for women. p. 793-800.Ressource en ligne
362019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The first Norwegian textbooks in mathematics: A story of independence and controversy. p. 815-839.Ressource en ligne
372019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Infinite sums and the calculation of pi, as presented by the Swedish mathematician Anders Gabriel Duhre in the early 18th century. p. 861-873.Ressource en ligne
382019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. On the main milestones in developing mathematics in Poland prior to the XIX century through the lens of mathematics education. p. 759-772.Ressource en ligne
392019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Description of old Nepali mathematics books and their potential in improving current day teaching and learning. p. 697-710.Ressource en ligne
402019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Time Measurement as an interdisciplinary subject in Mathematics Education. p. 641-676.Ressource en ligne