Accueil Publimath  Dernières fiches saisies
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional
 les  

1 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The mathematics in the Polytechnic Academy of Porto (Portugal, 1837-1911). p. 525-536.Ressource en ligne
2 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Proceedings of the 2016 ICME Satellite Meeting.Ressource en ligne
3 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Machines designed to play Nim games. Teaching supports for mathematics, algorithmics and computer science (1940-1970). p. 569-580.Ressource en ligne
4 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Un problème classique revisité : La Quadrature du YIN-YANG. p. 611-622.Ressource en ligne
5 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Pythagore et les angles droits, des exemples d’ouvertures de classes de mathématiques sur le monde. p. 593-604.Ressource en ligne
6 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The confluence of the Yellow River and the Mediterranean: synthesis of European mathematics and Chinese mathematics during the seventeenth, eighteenth and nineteenth centuries. p. 581-592.Ressource en ligne
7 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The influence of mathematical classics reading on university students’ mathematics beliefs. p. 627-636.
8 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. “Interpreting with respect to what?” The hermeneutic approach in classroom experiences. p. 637-637.
9 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Interrogating historical debates over standards in pedagogical practice. p. 625-625.
10 01/07/2020 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. A multidisciplinary approach to teaching mathematics and architectural representation: Historical drawing machines. Relations between mathematics and drawing. p. 641-651.
11 01/07/2020 Tangente Hors-série. N° 70. p. 8-10. Darboux, celui qui a élargi le cadre des surfaces.
12 01/07/2020 Bibliothèque Tangente. N° 70. Darboux, celui qui a élargi le cadre des surfaces. p. ??
13 01/07/2020 Bibliothèque Tangente. N° 70. Les carreaux de Bézier. p. ??
14 01/07/2020 Tangente Hors-série. N° 70. p. 47-47. La cyclide de Dupin.
15 01/07/2020 Bibliothèque Tangente. N° 70. Des mondes sans épaisseur. p. ??
16 01/07/2020 Tangente Hors-série. N° 70. p. 6-7. Des mondes sans épaisseur.
17 01/07/2020 Tangente Hors-série. N° 70. p. 2-2. Un peu de vocabulaire...
18 01/07/2020 Bibliothèque Tangente. N° 70. Richard Serra : vertige au Guggenheim. p. ??
19 01/07/2020 Bibliothèque Tangente. N° 70. Un peu de vocabulaire… p. ??
20 01/07/2020 Au fil des maths. N° 536. p. 86-88. Au fil des problèmes.