Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "cours d'histoire des mathématiques"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
12 fiches trouvées

12019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Potential for collaboration between history and mathematics teachers: An investigation and framework based on a text by Abu'l-Wafa' Buzj'ani. p. 575-583.Ressource en ligne
22011 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Sixth European Summer University (ESU 6). The use of original sources in an undergruate history of mathematics class. p. 407-412.Ressource en ligne
32011 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Sixth European Summer University (ESU 6), Wien, Austria, 19-23 July 2010.Ressource en ligne
42011 Repères-IREM, N°82. p. 53-69. Au pied des buttes de Coësmes.Ressource en ligne
52009 Cours d'histoire des mathématiques. Enseigné dans le cadre du cours Didactique 2 de 3e année de licence.Ressource en ligne
62009 Cours d'histoire des mathématiques. Enseigné dans le cadre du cours Epistémologie 2 de 3e année de licence.Ressource en ligne
72006 Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. One mathematics, two cultures, and a history of mathematics college course as a starting point for exploring ethnomathematics. p. 447-481.
82006 Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. José Vizinho: an unknown Portuguese who enabled far-away places to be known. p. 359-367.
92006 Proceedings of HPM 2004 & ESU 4: ICME 10 Satellite Meeting of the HPM Group & Fourth European Summer University on the History and Epistemology in Mathematics Education, 12 - 17 July 2004, Uppsala, Sweden.Ressource en ligne
102001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 1. Elementary School Teachers meet Abraham bar Hiyya Ha-Nassi. p. 393-405.Ressource en ligne
111995 Sur la résolution des équations algébriques.
121979 Bulletin Inter-IREM. N° 18. Histoire des mathématiques et enseignement des mathématiques. p. 3-6.