Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "philosophie des mathématiques"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
520 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. September 19-22, 2017, at Utrecht University, the Netherlands.Ressource en ligne
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Polya and Dienes: Two men of one mind or one culture ? p. 29-47.Ressource en ligne
32019 Au fil des maths. N° 532. p. 94-95. Anniversaires.
42019 Au fil des maths. N° 531. p. 85-86. Anniversaires.
52019 Au fil des maths. N° 532. p. 94-95. Anniversaires.
62019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement.
72019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Evelyne Barbin, entre épistémologie, histoire et enseignement. p. 221-240.
82019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Liste des publications et des travaux d'Evelyne Barbin, en juillet 2017. p. 241-256.
92019 Les Cahiers Clairaut. N° 167. p. 34-36. Les cadrans solaires : principe (2).
102019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. L'exponentielle, entre jeu mathématique et vision du monde. p. 47-60.
112019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Le jeu des quinze croyants et des quinze infidèles : variations sur la violence. p. 19-46.Ressource en ligne
122019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques.
132019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Some elements on the training in history of mathematics for teachers in France. p. 291-301.
142019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Developing geometric proportional thinking to 6th grade students with the use of a historical instrument of Errard de Bar le Duc. p. 303-314.
152019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The contribution of the Chinese abacus to the development of the number sense p. 251-271.
162019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Different facets of pre-service teachers' beliefs on the history of mathematics. p. 155-175.
172019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The bicylinder or birdcage or móuhéf ng gài: Combining a cultural approach with many other goals of mathematics education. p. 273-285.
182019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Tschirnhaus' transformation: mathematical proof, history and CAS. p. 319-330.
192019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Epistemological beliefs about mathematics - Challenges and chances for mathematical learning: Back to the future. p. 195-203.
202019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Hermeneutics, and the question of "How is science possible?" p. 3-21.