Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête voisine : "texte historique"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
718 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2017. Les lois du hasard : enjeux mathématiques, historiques, citoyens. p. 147-156.Ressource en ligne
22019 Actes du Colloque EMF 2018. Justifier une technique opératoire en cycle 3 : le cas de la division par deux. p. 311-318.Ressource en ligne
32019 Actes du Colloque EMF 2018. La duplication du carré avec Platon en CM2 et en 6ème. p. 327-333.Ressource en ligne
42019 Les Cahiers Clairaut. N° 168. p. 19-22. L'article "Tables astronomiques" de l'encyclopédie de Diderot et d'Alembert.
52019 Mathematikos.
62019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Le jeu des quinze croyants et des quinze infidèles : variations sur la violence. p. 19-46.Ressource en ligne
72019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques.
82019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Didier Henrion, compilateur de récréations mathématiques des années 1620. p. 65-83.
92019 Médiévales. N° 77. p. 57-74. A propos d'algorithmes mathématiques élémentaires dans un corpus de textes arabo-latins du Moyen Age.
102019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Infinite sums and the calculation of pi, as presented by the Swedish mathematician Anders Gabriel Duhre in the early 18th century. p. 861-873.Ressource en ligne
112019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Reversed procedure and Kuttaka method: The calculation of Indian Mathematics (ganita) in Aryabhatiya and Brahma-sphuta-siddhanta. p. 449-462.Ressource en ligne
122019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. TEngaging with Primary Sources in a Mathematics for the Liberal Arts Course. p. 437-448.Ressource en ligne
132019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Digital technologies as a way of making original sources accessible to students. p. 107-130.Ressource en ligne
142019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Potential for collaboration between history and mathematics teachers: An investigation and framework based on a text by Abu'l-Wafa' Buzj'ani. p. 575-583.Ressource en ligne
152019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The Norse Treatise Algorismus preserved in Manuscript GKS 1812 4to. p. 841-858.Ressource en ligne
162019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Teaching mathematics and algorithmics with recreational problems: the Liber Abaci of Fibonacci. p. 417-436.Ressource en ligne
172019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Discovering neglected synthetic geometry on social networks: Learning maths as in the historical Italian academies. p. 561-573.Ressource en ligne
182019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Why bother with original sources? p. 403-415.Ressource en ligne
192019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The teaching of logarithms in upper secondary school from a historical perspective . p. 331-341.Ressource en ligne
202019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Between words and artefacts: Implementing history in the math class from kindergarten to teacher training. p. 375-395.Ressource en ligne