Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : analyse
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
6735 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12020 Au fil des maths. N° 535. p. 28-34. Le Rallye Mathématique Transalpin.
22020 Grand N. N° 105. p. 39-63. Outils d'analyse pour l'utilisation de jeux visant les apprentissages mathématiques à l'école élémentaire.
32020 Les Cahiers Clairaut. N° 169. p. 21-22. Détection et analyse de l'atmosphère des exoplanètes.
42020 Mathématice. N° 69. Les algorithmes du programme de spécialité mathématiques de Terminale (2020).Ressource en ligne
52020 Mathématice. N° 70. Faire des mathématiques en étroite interaction avec le site Rubricamaths.Ressource en ligne
62020 Mathématice. N° 68. DocTools : Evaluation et Partage.Ressource en ligne
72020 Quadrature. N° 116. p. 7-9. Envers et contre-exemples.
82020 Quadrature. N° 115. p. 5-6, 9-9. Envers et contre-exemples.
92020 Quadrature. N° 116. p. 10-11, 15-15. Textes en questions.
102020 Repères-IREM. N° 118. p. 65-75. Rubrique Clé en main : Où tamis les billes ?Ressource en ligne
112020 Tangente Education. N° 52. p. 28-28. La zone proximale de développement.Ressource en ligne
122019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Problems in the teaching of arithmetic: records in French school notebooks (1870-1914). p. 49-63.Ressource en ligne
132019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Teaching mathematics in Moroccan high schools in the past fifty years. p. 239-255.Ressource en ligne
142019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Attitudes toward intuition in calculus textbooks p. 83-92.Ressource en ligne
152019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Geometry for women in teacher training schools in the late 19th century in Spain. p. 301-317.Ressource en ligne
162019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Norms and practices of secondary teachers' formation. The Portuguese case (1915-1930). p. 337-353.Ressource en ligne
172019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Anton Dakitsch collection – the scope of mathematics teaching in Brazilian industrial education in the 1950s. p. 257-267.Ressource en ligne
182019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Arithmetic in Joan Benejam's La Enseñanza Racional (1888). p. 283-299.Ressource en ligne
192019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Didier Henrion, an enigmatic introducer of Dutch mathematics in Paris. p. 269-281.Ressource en ligne
202019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. September 19-22, 2017, at Utrecht University, the Netherlands.Ressource en ligne