Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : analyse
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
6270 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Geometry for women in teacher training schools in the late 19th century in Spain. p. 301-317.Ressource en ligne
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Attitudes toward intuition in calculus textbooks p. 83-92.Ressource en ligne
32019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Differential calculus in a journal for Dutch school teachers (1754-1764). p. 221-238.Ressource en ligne
42019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Problems in the teaching of arithmetic: records in French school notebooks (1870-1914). p. 49-63.Ressource en ligne
52019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Didier Henrion, an enigmatic introducer of Dutch mathematics in Paris. p. 269-281.Ressource en ligne
62019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. September 19-22, 2017, at Utrecht University, the Netherlands.Ressource en ligne
72019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Daily life traits in arithmetic word problems: a glance at 1950s school notebooks. p. 93-109.Ressource en ligne
82019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Norms and practices of secondary teachers' formation. The Portuguese case (1915-1930). p. 337-353.Ressource en ligne
92019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Arithmetic in Joan Benejam's La Enseñanza Racional (1888). p. 283-299.Ressource en ligne
102019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Anton Dakitsch collection – the scope of mathematics teaching in Brazilian industrial education in the 1950s. p. 257-267.Ressource en ligne
112019 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques. Année 2017.Ressource en ligne
122019 Actes du Colloque EMF 2018. Mathématiques et didactique des mathématiques : quelles relations ? p. 20-50.
132019 Actes du Colloque EMF 2018. Mathématiques en scène des ponts entre les disciplines.Ressource en ligne
142019 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 24.
152019 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 24. p. 107-132. Analysing textbook treatment of similarity in plane geometry.
162019 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 24. p. 9-45. Entrer dans un genre procédural : l'écriture d'un programme de construction en géométrie.
172019 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 24. p. 133-181. Effets du vocabulaire et de l'ambiguïté linguistique sur la compréhension des tests statistiques.
182019 Au fil des maths. N° 532. p. 6-13. Que disent les recherches sur les manuels "Méthode de Singapour" ?
192019 Au fil des maths. N° 531. p. 6-9. Manipuler en mathématiques... oui mais.
202019 Au fil des maths. N° 531. p. 16-19. Les Devoirs Maison, formation plutôt qu'évaluation.